Din varukorg är tom!  

Köp- och leveransvillkor


 

Leveransvillkor

 

Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Schenker, Postnord och DHL . Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras med 39 kr -   frakten redovisas i kassan. 

 

Ångerrätt och Reklamation*

 

Vattenjonisator m.fl. produkter.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (2 år). Du får öppna och titta på varan men inte ta den i bruk, till exempel att fylla kannan med vatten och använda den då räknas den som tagen i bruk och kan inte returneras. Produkten ska skickas tillbaka i samma emballage och packas så produkten inte skada i frakten tillbaka. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten, får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador eller om man tappar produkten så den går sönder. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning: efter vi fått tillbaka och besiktigat varan återbetalas pengarna om den är felfri samt samtliga delar och instruktioner är återsända i samma emballage den skickades i   - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Hälsokost

Observera: Vitaminer, mineraler eller andra ätbara hälsokostprodukter går ej att skicka i retur på grund av hygieniska skäl. 

Om det är fel på produkten så ber vi dig kontakta oss omgående på info@vitaminmagasinet.se eller 

tfn. 070 496 01 48 så löser vi det på bästa sätt för dig.

 

Betalningsalternativ

 

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Swish
För att läsa mer om Swish se deras hemsida här.

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgironummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

 

Minimiorder

Minimiorder är 75 kr inklusive moms och frakt.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen